Kategoria:

Opis

Proces nakłaniania kontrahenta do zakupu produktu jest złożony z wielu stopniowych działań. Podstawowym jest niemniej jednak rozbudzenie ciekawości oraz przyciągnięcie uwagi. Jeśli bowiem klient będzie zaciekawiony produktem istnieje rozległe prawdopodobieństwo, iż zacznie go pożądać, a więc uda się do sklepu i dokona zakupu. Reklama musi być zatem tak skonstruowana, by przyciągała uwagę przypadkowego człowieka. Zupełnie inaczej będzie tego dokonywał spot radiowy lub telewizyjny, a zupełnie inaczej ogłoszenie o charakterze reklamowym zamieszczone w prasie. Najwięcej przeróżnych możliwości daje naturalnie telewizja – wolno się w niej posłużyć niecodziennym obrazem czy ekscentrycznym dźwiękiem. Jeżeli płaszczyzną do tworzenia jest papier, zostaje wyłącznie dyscyplina wizualna.

Twórcy reklam sięgają po przeróżne, w pewnych momentach nieprawdopodobne i kontrowersyjne środki, żeby zaszokować swoich odbiorców. Humorystyczne rysunki oraz niecodzienne sytuacje dają najwyższą skuteczność. Jeśli dodamy do nich niespotykaną warstwę brzmieniową, jesteśmy w stanie być pewni, że spot nie przejdzie niezauważony. Często nie zdajemy sobie nawet sprawy, iż ktoś nami przeinacza. Myślimy, że nasze przedsięwzięcia są w pełni dobrowolne, a okazuje się, iż każdy stworzony przez nas ruch został przez kogoś zaplanowany. Dokładnie w taki sposób działa reklama typu koszulki z nadrukiem. Jako dźwignia handlu przygotowuje konsumenta do zakupu towaru przez ciche i systematyczne praktyki.

Początkowo tylko pojawia się w jego życiu. Następnie jest regularnie powtarzana, dzięki czemu zapada w pamięć. Jeden po drugim, tworzy przychylne uczucia u konsumenta i podsuwa mu pomysł o zakupie. Na koniec chwali oraz komplementuje klienta za dokonanie słusznego wyboru. Reklamy są komponowane przez specjalistów w dyscyplinie psychologii oraz socjologii, którzy opanowali do perfekcji sztukę perswazji. To właśnie dzięki temu, każde słowo reklamy jest gruntownie przemyślane i użyte w konkretnym celu. Każdy obraz oraz dźwięk mają do wykonania jakieś zadanie. Całość musi zawrócić konsumentowi w głowie oraz nakłonić go do skorzystania z oferty, a w następnej kolejności do regularnego dokonywania zakupu, co, sądząc po tłumach odwiedzających galerie handlowe, znakomicie się udaje.

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Jakim sposobem zwrócić szczególną uwagę Konsumenta? Zainwestuj w ciuchy z napisem”

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *